pondělí 11. srpna 2014

Struck by lightning

Autor: Chris Colfer

Nakladatelství: Atom (zakoupeno v anglickém jazyce)

Rok vydání: 2012 (originál)













Obsah


Carson není zrovna ,,dítě štěsteny''. Jeho otec od něj odešel, když byl malý, z čehož se jeho matka zhroutila. Jejími nejbližšími přáteli jsou nyní gauč, alkohol a televize. Jediný, kdo se Carsonovi věnoval, byla jeho babička, ale ta dostala Alzheimerovu chorobu, takže si někdy i nepamatuje, že je její vnuk. Ani ve škole není moc oblíbený. Vlastně vůbec. Vede kroužek školních novin a klub spisovatelů. Do školních novin chodí jenom pár studentů, kteří jsou tam jenom z donucení a nic nedělají. Vždy to dopadne tak, že celé noviny napíše Carson. Takže nemá zrovna výborný život. Ale s tím se rozhodne skoncovat. Pomocí blackmailu- vydírání. A to rovnou vedoucích ostatních populárních klubů. Společně s jedinou kamarádkou Mallory na všechny ,,vyhrabe špínu'', čehož potom značně využije. Takhle tvrdě si jde za svým snem dostat se na vysněnou univerzitu a stát se novinářem. 

Více v celém článku!


Autor a kniha


Chris Colfer je americký spisovatel, spíše znamý jako herec v populárním seriálu Glee. Musím ovšem říct, že jako spisovatel je možná ještě lepší. Kromě Struck by lightning píše i sérii knih Land of stories. Kniha Struck by lightning je i zfilmovaná v hlavní roli právě s ním.

Ukázka

,,You're sad-looking, '' she said. ,,My grandson used to be such a happy boy. He used to write me stories. I remember the first story he ever wrote me- ,Once upon a time, there was a boy. ' And that became ,Once upon a time there was a boy who wanted to fly. ' And they kept getting better and better over time. I never found out if the boy got to fly. ''

,,Vypadáš smutně, '' řekla. ,,Můj vnuk býval šťastným chlapcem. Psal mi povídky. Pamatuji si na první povídku, co mi kdy napsal- ,Kdysi dávno žil kluk. ' A poté ,Kdysi dávno žil kluk, který chtěl létat.' Pokaždé to bylo to lepší a lepší. Nikdy jsem nezjistila, jestli to ten kluk dokázal. ''





Můj názor


Tahle kniha byla nejdříve určená mé sestrře, protože ona zbožňuje Chrise Colfera. Jednou jsem ovšem neměla co číst, a tak jsem si řekla, že to zkusím. A jsem ráda, že jsem to udělala. 

Příběh vypráví Carson, lehce přidrzlý a přechytralý středoškolák, který si jenom přeje přežít střední školu a dosáhnout svého snu. Jeho rodina je už dlouho rozpadlá a jeho matka je ztracený případ. Žije si svůj nepopulární život, ale když se dozví, že na to, aby ho přijali na vysokou, musí napsat něco hodnotnějšího- například literární magazín s díly ostatních žáků školy- rozhodne se pro kruté, ale účinné řešení. A to vyšlo! A proč se tahle kniha vlastně jmenuje Struck by lightning? To už nechám na vás, ať si to přečtete, i když podle názvu to bude asi jasné. Ano, i zde je tragický konec, ale v tom momentě byl vlastně šťastný....

Příběh byl vážně skvěle napsaný na to, že Chris Colfer je ještě tak mladý. Mnohdy tam byly vtipné momenty, někdy smutné. Tahle kniha rozhodně patří mezi nejlepší knihy, co jsem kdy četla! Doporučuji přečíst. :)



Hodnocení
9/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com


0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)